Beren Red Hot azken grabaketa
kasu, AEBetako alkoholaren debeku garaietako jazzean du abiapuntua eta hard-bop
eta free jazz hornidura eta pedal elektronikoen distortsioarekin nahastean eremu
berri eta erabat ezberdinetara ailegatzeko gai da. Eta antzekoa esan daiteke
2003an elkartu zirenetik plazaratu dituzten Shamokin!!! edota This is our Moosic moduko diskoez,
erreferentzia ezagunetik infinitora hedatzen baitira hauek ere.
Doinu guztiei Pennsylvaniako herri txikien
izenak ematea, eta horren aitzakiaz asmakizun xelebre baino ez diren istorioekin
lotzeak denbora-pasa entretenigarritzat har daiteke. Baina laukotearen
planteamenduan berebiziko garrantzia du xehetasun honek, materialarekiko
urruntasun puntu bat ematen baitie, eta urruntasun horri esker ez dira
omenaldi hutsalean geratzen. Materiala berea egiten dute eta ez dute begirunez
beteriko erreprodukzio zintzo bat egiteko asmo izpirik. Lotsagabe eta adeigabe
jokatuz jazzaren hats nekeza eta astuna berritzen saiatzen dira. Jarrera da
bidea, jarrera da bizia eta jarrera da muina.
Hilaren 19an Victoria Eugeniako
Klubera gerturatu ginenen artean ez dakit zenbatek ezagutzen zuten taldearen
historia eta zenbat ziren kuriositatez edo gomendioren bat jarraituz etorri
zirenak, baina denek ederki gozatu genuela iruditu zitzaidan. Erlaxatu eta umoretsu bezain kontzentratu eta
serio aritu ziren Moppa Elliott baxuan, Kevin Shea baterian, John Irabagon
saxoan eta Peter Evans tronpetan. Ohi duten estilo aldaketa eta interakzio
azkarren barnean laurok izan zuten nabarmentzeko aukera.
Hala ere, Peter
Evansen solo irudimentsuak txunditu ninduten gehien eta Irabagonekin osatu
zituen elkarrizketa uneek kontzertuaren gailurra iruditu zitzaizkidala onartu
behar dut.